Středoškolská odborná činnost

Dne 24. 2. proběhlo na naší škole školní kolo SOČ (středoškolské odborné činnosti). Na přehlídce studentských prací vystoupilo celkem 16 účastníků a představeno bylo 14 mimořádných studentských odborných projektů.

Studenti si pro odbornou komisi a publikum vytvořili kvalitní prezentace a své práci museli přede všemi obhájit. Prezentovali například dezinfekční kliku, vlastní počítačovou hru, linku na výrobu filamentu, model důlního dobývacího kombajnu SL300, robotickou paži a mnoho dalšího.

Všechny projekty naše odborná porota pečlivě zhodnotila a patřičně okomentovala, vyřčené rady a připomínky studenti určitě využijí v budoucnu. Dále porota rozhodla, že práce umístěné na 1. a 2. místě v jednotlivých oborech budou naši školu reprezentovat v okresním kole. Nikdo ovšem nepřišel zkrátka, všichni zúčastnění byli odměněni diplomy a sladkou tečkou v podobě čokolády, nejlepší pak i finanční odměnou.

Postřehy studentů:

V čem vidíte osobní přínos školní přehlídky SOČ?

  • Zdokonalil jsem si prezentační schopnosti a naučil jsem se něco nového během vytváření projektu.
  • SOČ mi pomohla překonat strach z prezentování a tím se mohu i lépe připravit na obhajobu maturitní práce.
  • Přestal jsem se bát vystupovat před více lidmi a naučil jsem se obratem odpovídat na nečekané dotazy.
  • Naučil jsem se lépe modelovat v programu a zlepšila se má práce v týmu.
  • Zjistil jsem, jak jsou na tom mé prezentační schopnosti a míra stresu. 🙂

Většina dotazovaných by rozhodně doporučila tuto akci ostatním! 😊

A nejzajímavější projekt?

V této chvíli vede projekt Linka na výrobu filamentu Mariana Mendroka ze 4.E.

Vyhodnocení školního kola SOČ 2021-22

Obor 8. ochrana a tvorba životního prostředí

  1. místo:

Linka na výrobu filamentu (Marian Mendrok 4.E)

Obor 9. strojírenství, hutnictví a doprava 

  1. místo:

Dezinfekční klika (Lukáš Fortelný, Matěj Dražný, Jan Kotula 2.B)

  1. místo:

RC tank (Teodor Schober 4E)

Obor 10. elektrotechnika, elektronika a telekomunikace 

  1. místo:

Nízkofrekvenční stereofonní zesilovač (Marek Gincel 4.E)

  1. místo:

Digitální hodinky (Ondřej Tomala 4.E)

  1. místo:

Model důlního dobývacího kombajnu SL300 (Adam Gaher 3.E)

Napěťový zdroj (Jan Symkanyč 4.E)

Obor 12. tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie 

  1. místo:

Robotická paže (Tadeáš Ženíšek 4.E)

  1. místo:

Tesla (David Motyčka 4.E)

Obor 18. informatika

  1. místo:

PHPCore (Patrik Kadlec 4.D)

Oreminer (Jakub Śmieja 4.D)

  1. místo:

Kalkulačka (Lukáš Labaj 1.D)

Aplikace RainMaker (Kryštof Burda 4.D)

Eshop MarciKeys (Marek Owczarzy 4.D)