Dne 24. 2. proběhlo na naší škole školní kolo SOČ (středoškolské odborné činnosti). Na přehlídce studentských prací vystoupilo celkem 16 účastníků a představeno bylo 14 mimořádných studentských odborných projektů.
Studenti si pro odbornou komisi a publikum vytvořili kvalitní prezentace a své práci museli přede všemi obhájit. Prezentovali například dezinfekční kliku, vlastní počítačovou hru, linku na výrobu filamentu, model důlního dobývacího kombajnu SL300, robotickou paži a mnoho dalšího.
Všechny projekty naše odborná porota pečlivě zhodnotila a patřičně okomentovala, vyřčené rady a připomínky studenti určitě využijí v budoucnu. Dále porota rozhodla, že práce umístěné na 1. a 2. místě v jednotlivých oborech budou naši školu reprezentovat v okresním kole. Nikdo ovšem nepřišel zkrátka, všichni zúčastnění byli odměněni diplomy a sladkou tečkou v podobě čokolády, nejlepší pak i finanční odměnou.
Postřehy studentů:
V čem vidíte osobní přínos školní přehlídky SOČ?
- Zdokonalil jsem si prezentační schopnosti a naučil jsem se něco nového během vytváření projektu.
- SOČ mi pomohla překonat strach z prezentování a tím se mohu i lépe připravit na obhajobu maturitní práce.
- Přestal jsem se bát vystupovat před více lidmi a naučil jsem se obratem odpovídat na nečekané dotazy.
- Naučil jsem se lépe modelovat v programu a zlepšila se má práce v týmu.
- Zjistil jsem, jak jsou na tom mé prezentační schopnosti a míra stresu. 🙂
Většina dotazovaných by rozhodně doporučila tuto akci ostatním! 😊
A nejzajímavější projekt?
V této chvíli vede projekt Linka na výrobu filamentu Mariana Mendroka ze 4.E.
Vyhodnocení školního kola SOČ 2021-22
Obor 8. ochrana a tvorba životního prostředí
- místo:
Linka na výrobu filamentu (Marian Mendrok 4.E)
Obor 9. strojírenství, hutnictví a doprava
- místo:
Dezinfekční klika (Lukáš Fortelný, Matěj Dražný, Jan Kotula 2.B)
- místo:
RC tank (Teodor Schober 4E)
Obor 10. elektrotechnika, elektronika a telekomunikace
- místo:
Nízkofrekvenční stereofonní zesilovač (Marek Gincel 4.E)
- místo:
Digitální hodinky (Ondřej Tomala 4.E)
- místo:
Model důlního dobývacího kombajnu SL300 (Adam Gaher 3.E)
Napěťový zdroj (Jan Symkanyč 4.E)
Obor 12. tvorba učebních pomůcek, didaktická technologie
- místo:
Robotická paže (Tadeáš Ženíšek 4.E)
- místo:
Tesla (David Motyčka 4.E)
Obor 18. informatika
- místo:
PHPCore (Patrik Kadlec 4.D)
Oreminer (Jakub Śmieja 4.D)
- místo:
Kalkulačka (Lukáš Labaj 1.D)
Aplikace RainMaker (Kryštof Burda 4.D)
Eshop MarciKeys (Marek Owczarzy 4.D)