SoutěžeÚspěchy

30. dubna se na Fakultě elektrotechniky a informatiky VŠB Ostrava konal další ročník soutěže Students4Automotive. Celkem 14 týmů si vyzkoušelo vlastní konstrukci a programování robotického vozítka s Arduinem a změřilo své síly v různých robotických disciplínách.

O robotické soutěži Students4Automotive (S4A) jsme na Arduino.cz již psali. Na článek a podrobnosti o součástkách vozítek se můžete podívat ZDE.

Předešlý ročník všem ukázal, jak zajímavé výsledky se dají dosáhnout, když se podaří vytvořit úrodnou půdu pro rozvoj nápadů, kreativity a soutěžení. Soutěžící se při akci naučili spoustu nových věcí a vyzkoušeli si je rovnou v praxi. Ono, když si člověk může tak trochu pohrát, to se pak dějí věci! A s letošním ročníkem to nebylo jinak!

Co měli roboti dělat?

Zatímco minulý rok se jezdilo po čáře a projíždělo se bludiště, tak letos to měli soutěžící zajímavější. Pořadatelé přidali na čáru překážku a také změnili disciplínu bludiště.

Překážku muselo vozítko samozřejmě objet a pak pokračovat po čáře až do cíle. Pro bludiště museli soutěžící vytvořit mobilní aplikaci na ovládání robota bezdrátově přes WiFi modul NodeMcu a projet bludiště s využitím svého chytrého zařízení. Tyto změny pravidel nejsou na první pohled úplně klíčové, ale průchodnost soutěží zásadně ovlivnily. Největší „vyřazovák“ byla samozřejmě překážka.

Zdroj: https://arduino.cz/